Tuesday, September 13, 2011

The Cave of the Golden Rose


salam blogger...semalam  Italian fantasy film series ini di tayangkan di TV 9, amat lah teruja nyer saya..film nie saya tonton pada abad ke berapa tah x ingat sangat..tapi jalan cerita nyer masih segar dalam ingatan...masa tu saya darjah 4 x silap...tapi ini lah kali pertama citer owg putih saya tonton..memang terbaik!!!


Fantaghiro nama diberi...seorang yang cantik dan bijak dan membawa masalah dalam keluarga di raja nya.Satu hari, Raja pahlawan menerima jemputan dari musuh raja Romualdo untuk perang tanding yang berpotensi boleh menamatkan perang selama abad yang telah berlaku di antara kedua-dua kerajaan. Pahlawan raja kemudian belajar bahawa satu-satunya anak perempuan dari tiga orang adik beradik itu boleh menang perang tanding. Fantaghirò melihat ini sebagai peluang untuk beliau untuk membuktikan dirinya.



Fantaghiro


Fantaghirò and Romualdo are due to be married.tetapi perkahwinan mereka adalah jalan pintas apabila berita tiba bahawa bapa Fantaghirò telah diculik oleh Ratu Hitam. QueenBlack menuntut bahawa Fantaghirò dan Romualdo mengemukakan kepada pemerintahan beliau, tetapi mereka enggan dan Romualdo mengisytiharkan perang.Beliau menyatakan dengan tenteranya, dan meninggalkan Fantaghirò, yang telah bersumpah tidak mengangkat senjata lain untuk sepanjang hidupnya. Walau bagaimanapun,Fantaghirò mendapati bahawa dia telah memungkiri janji itu, dan secara diam-diam menyatakan sendiri kepada Kerajaan Jahat, di mana beliau mendapat tahu bahawa rancangan Queen Black adalah lebih jahat.


The evil wizard Tarabas...is so handsome..hehehe learns that his powerful kingdom will be defeated by a royal child of no more than 10. He becomes obsessed with learning how this will happen, so he orders his clay warriors to kidnap all the royal children of the world. When the children of Fantaghirò's sisters become targets, Fantaghirò and Romualdo protect them from the attacking clay soldiers. However, during the fight Romualdo accidentally falls into a cursed river and turns into stone. Fantaghirò then learns that she has to find Tarabas if she wants to save her beloved Romualdo (so macho like?)

Tarabas


Awan hitam bergerak di muka bumi memusnahkan segala-galanya ia menyentuh.Apabila awan hitam menggunakan istana Fantaghirò, dia pasukan dengan Prince Parseluntuk menjejaki awan hitam asal usul dan berhenti sesiapa yang pemutus. Sepanjang perjalanan, Fantaghirò bersatu semula dengan Tarabas wizard, yang bersetuju untukmembantu mereka atas usaha mereka, dan Anjelica Puteri, yang cinta dengan Tarabas.

Stone Warrior yang bole bercakap..nak 1?

6 comments:

  1. ayie dah ingat2 lupa cerita ni azie...tapi nama heroennya Fantaghirò tu ayie masih ingat lagi. semalam ada ayie tgok kat tv 9 tapi tgok sekejap aje sbb cannel tv 9 tak berapa jelas kat rumah ayie.
    p/s : utk pengetahuan azie...wajah ayie ada iras2 Tarabas tu..hehehehe...^_^

    ReplyDelete
  2. wow!!!yaker..nie yang nak admire ayie nie...hehehe

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha...azie ni pun...BOLEH AJE...heheh^_^

    ReplyDelete
  4. hehehe...mana lah nak taukan...

    ReplyDelete
  5. azieeeeeeeeeeeee....mimpikan kamu....heheheh :P

    ReplyDelete
  6. sure ker?hahahahaha...tu lah tido x basuh muka...

    ReplyDelete