Tuesday, December 31, 2013

Blog kembali pulih...LEGA!!

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum




Blog kesayangan saya nie , tetiba tak bole buka.Bila buka akan pop up error message "Blog has been removed". Pelik !! saya tak buat apa pun.Mungkin dah lama tak log in agaknya.Dia merajuk dengan tuan dia.Sebab terabai...

Bila dah dapat in..mcm nie pulak rupanya...hai laaa...
saja lah tu nk suruh tuan dia , buat balik...amek masa nie.
Abis link blog kawan-kawan saya hilang...Sakit pulak hati kita.Asal jadi mcm nie ya ! serius saya tak paham.

p/s-tunggu dulu lah ya...nanti saya buat balik..tahun baru pun nak dekat.Bole lah nie.

Sunday, December 15, 2013

Sticky Love Note 6

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum

Meriah nya Blog saya.....hehehe

bole tak buat entry mcm nie...

TAMAT.


Thursday, December 12, 2013

Salam Jumaat

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum




Wednesday, December 11, 2013

IKEA

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum

Jarum menunjukkan pukul 12 tepat , adik-adik offices keluar lunch senyap-senyap...takut kantoi !Nie akak dia mai dah...nak pergi mana nie...haaa...nak ikuttttt.....jom !Saya apa lagi capai hp plus purse...laju jer saya follow!!haha


Pergi IKEA kata nya nak beli perabot , 
saya apa lagi amek peluang turut serta membeli..ngeh3
baru adil !!dah penat membeli kami makan makanan ruji di sana...Meatball 20 pieces untuk seorang tau !kenyang....untung saya ada orang bawa kan...huhuhu

Masuk offices 3 petang !awesome....nasib baik Selangor cuti...tapi kami tak cuti pun..hahaha...itu yang best !

Tuesday, December 10, 2013

Awek Chuck Taylor Teater 2014

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum



Dapat panggilan dari sister Aishah untuk ke teater ACT nie , dia punya lah excited suruh akak dia tolong belikan ticket untuk tahun depan februari.Kami dah baca sebab tu lah nak tengok teater pulak...ke3
Untuk kawan2 yang ingin turut serta kami bole lah melayari dan membeli ticket nya di TIX.MY
Harga RM25 satu, di PJ Live Arts Centre. Apa lagi, belilah dan bergembiralah.
Jumpa anda di sana....di sana...



ACT bercerita tentang Hafiz. Dia bertemu dengan gadis hipster anarkis yang bernama Mira. Gadis ini lain daripada gadis-gadis yang dikenalinya sebelum ini. Mira ada wawasannya sendiri. Tak mudah mengikut rentak orang lain. Dia Mira gadis yang penuh pendirian. Garang tak bertempat, ganas, kasar dan outspoken.

Mengenali Mira membawa Hafiz mengenali Aiman dan Nana; adik beradik Mira. Dan hubungan mereka makin rapat. Saya senang dengan persahabatan yang terjalin antara Aiman dan Hafiz. Namun keakraban mereka terganggu apabila Nana menyimpan rasa pada Hafiz. Bila saja Mira tahu, hubungannya dengan Hafiz turut berkocak.



Hafiz sememangnya bukan watak hero terbaik. Dia mudah rasa insecure. Memerlukan pasangan sebagai pelengkap hidup. Daripada menjadi secret admirer Sheila. Kemudiannya awek cemburu buta bernama Fadilah, awek yang kaki cukur bernama Bella... semuanya sudah menunjukkan yang Hafiz tak suka berseorangan. Dia ada masanya kelihatan sangat terdesak untuk mendapatkan teman. Agak loser di situ.

Watak Mira pula kelihatan lebih dominan. Daripada segi gaya bahasa, gerak tubuh menunjukkan dia tak mudah dibayangi dengan watak-watak lain. Nana lebih natural. Malah rasanya watak Nana yang gagap itu lebih mudah diingati. Overall saya rasa ACT adalah satu bacaan yang menarik tetapi mungkin cukup hanya sekali saya membacanya.