Tuesday, August 2, 2011

7 Hari Mencintaiku-siti rosmizah

salam warga blogger..hari nie genap kita berpuasa selama 2 hari..rasa mcm semalam saja kita mendengar mengumuman tarikh mulanyer p0se..rasa rindu dan hiba bila memikirkan hari yang bakal kita lalui sepanjang di bulan ramadhan ini.Sama-samalah kita mendekatkan diri kita dengan Allah S.W.T. dan menjauhi larangan nyer...bukan bab pose yg ingin aku ketengahkan tapi aper yang aku baca dan lalui sepanjang di bulan pose ini.Mcm-mcm citer yang aku ingin sampaikan tapi biarlah satu persatu di karang kan.


Anda pernah membaca novel?mungkin ada yang minat giler kan..salah sorang nyer aku,sejak KYC ini melonjak nama nyer di serata malaya..x kurang jugak hebat novel yang aku baca nie,tajuk dia mcm pelik jer 7 hari mencintaiku...rasa mcm x berapa nak bestkan,novel setebal 1048 muka surat ini, ku baca dengan lafaz bismillah...


maka berlanjutan lah masa aku tertumpu pada novel nie,kisah yang menduga setiap peminat yang membaca novel ini...my luppy tidak di endahkan lagi...yang hanya tinggal aku dan novel yang berpatutan harga nyer dan setanding dengan ketebalannyer..


kisah di mula kan dengan...


khuzairi dalam diam mencintai gadis yang bernama MIA ADRIANA.Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia.Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan khizairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.


"kau ni memang dasar jantan tak sedar diri.kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan?hei khuzairi kau dengar sini.ko tu budak kg yang tak sedar diri!tapi ada hati nak kawen dengan anak org kaya!sedar-sedarkanlah diri kau tu.kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah.kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau.buat tak reti bahasalah pulak.aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati!so..apa kata kau berambus sekarang!kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!"


Aduhai!angkuh sungguh kata-katanya.bungkam seketika Khuzairi mendengarnya.jauh disudut hati dia mula bertanya,sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini!sudah lalikan telinga nyer?sudah matikan perasaannyer?tidak ke dia kecewa?tidakkan dia terluka?Khuzairi mengangguk perlahan.


"Ya,aku juga manusia biasa,aku ada hati dan perasan,tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa,demi untuk satu amanah aku terus menelannya,demi satu amanah aku harus terus bersabar..."


Amanah?Amanah siapa yang di genggam Khuzairi itu,sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?


Lupakah Mia Adriana,hidup ini bagaikan putaran roda,satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri.Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.


begitulah tebal dan dalam nyer cinta Khuzairi pada isteri pandang pertama nyer yang terpaksa menjadi suami kepada mia adriana yang tidak mencintai lelaki yang bergelar suami nyer sendiri, setiap patah perkataan yang di tuliskan aku baca dengan teliti tanpa 1 muka surat pun aku skip..begitu asyik dan jatuh cinta nyer aku dengan hasil nukilan siti rosmiza yang tidak mengecewakan bagi setiap peminat novel ini.


aku yang tidak sabar sampai ke rumah gara-gara ingin tahu kisah selanjut nyer, dengan tenang aku sambung baca nyer di opis,tapi ati aku tak tenteram memahami setiap butir patah perkataan yang ingin di sampai oleh penulis, sehingga aku terpaksa membaca nyer di dalam toilet..dasat kan..tapi itu lah klu korang semua nak tahu aku lah peminat setia novel siti rosmiza nie..admire tu..seperti Khuzairi yang amat meminati isteri nyer sendiri sehingga sedikit pun tidak mengendahkan aper yang buruk tentang isteri dia...ader x dalam malaya nie lelaki sebaik dan sesetia Khuzairi...


setiap muka surat ader jer conflik yang menimpa suami isteri nie...kekadang rasa geram dan marah pon ader..tapi nak buat mcm mana kan penulis nie lebih tahu dan sangat merancang rentetan penulisan nyer..sehingga aku yang baca nie pon turut serta dalam permasalah rumah tangga mereka berdua..wahh!!!sungguh aku x tipu..klu sesiapa yang belom mendapatkan novel ini..cepatlah menuju ke kedai buku yang berhampiran anda, sekiranyer anda terlepas...mungkin anda sudah terlambat untuk mengetahui isi kandungan yang terdapat di dalam novel ini sehingga mengheret aku berdrama di alam yang nyata ini..klu korang x percaya korang tanya my hubby and my friend..mereka terpaksa paham dan mengerti akan mood aku bila membaca novel nie.


tapi bila aku leka membaca..aku tengok muka surat nyer mcm nak abis..aku sedikit rasa kecewa sebab mungkin aku akan merindui Khuzairi dan Mai Adriana..hehehe..terharu plus nak nagis dah nie..bersabarlah hati..kita akan tunggu pulak cita yang baru pulak..


wat sementara waktu nie biarlah hati aku nie merasa apa yang di rasa oleh pencerita novel ini...mcm lebih jer aku nie..hehehe..tapikan seronok tau mcm nie...kita terpaksa ikut mood dlm novel nie..mcm aku pulak yang menghadapi situasi itu..kelakar!!!romantic itu sudah pasti...setiap hari rasa terhibur pon ader gak...arghh!!!aku dah meroyan dah nie...alahai hati kuatkan semangat aku...bantal merah telah pon di peluk untuk menenangkan hati di kala membaca novel ni...nanti aku citerkan setiap bab..









No comments:

Post a Comment