Saturday, July 14, 2012

Kompilasi La Tahzan


سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger, 


Photo: Gadisku ~ kerana cinta ~ kerana jodoh..mustread http://instagr.am/p/M-LcrMwN1x/

La Tahzan :: Gadisku :: Kerana Cinta :: Kerana Jodoh ::  "Aku akan bersujud kepada Allah sebagai ungkapan rasa syukurku.Cukuplah hanya Allah bagiku , dan sebaik-baik RasulNya."

"Macam mana dengan masa depan saya nanti ?"
"Pasangan bagaimana yang harus saya pilih kelak...?"
Cinta bukan paksaan...
Ia lahir dari dua perasaan,
Kehadirannya tidak di undang,
Perginya tiada yang merelakan...
"Wanita lebih baik dan unggul dari lelaki dalam soal cinta . Wanita lebih mendalam cintanya dari lelaki , lebih ikhlas dan lebih besar pengorbanannya demi cinta. Wanita juga banyak menanggung penderitaan dalam cinta berbanding lelaki..."

Buku ini menyelitkan rentetan cerita , kisah suka duka anak-anak gadis yang menghadapi masalah tentang cinta dan mencari pasangan hidup. Oleh itu penulis bawakan berbagai-bagai kisah penuh inspirasi buat saya dan anda. Kisah-kisah ini di satukan agar dapat dijadikan panduan dan iktibar serta pengajaran bagi membimbing anda menjalani hidup yang lebih bermakna. Berserahlah pada Allah S.W.T , insyaAllah masa depan anda pasti cerah. Jadi bersabarlah dan jangan terlalu sedih !

W'salam.

9 comments:

  1. Replies
    1. tebal ! cover depan buku nie pun keras...

      Delete
  2. sememangnya buku ini memang best...puteri dah selesai membacanya. memang banyak memberi pengajaran :)

    ReplyDelete
  3. Saya memiliki tiga buah buku la tahzan ini,sebuah buku karya asal penulisnya Dr Aidh bin Abdullah Al Qarni..sangat tebal

    Khas untuk wanita yg di petik dari karya asal dan diterjemah oleh Muhammad Huzaifah keluaran Al Hidayah

    Sebuah lagi terjemahan Mohd Sofwan Amrullah keluaran Jasmin oleh Berlian publication..tapi saya lebih suka baca karya asal penulis sbb ia meliputi keseluruhan kehidupan....

    ReplyDelete
  4. mula2 tgok pic tu ayie ingatkan novel...rupa2nya buku tentang kisah benar tentang perhubungan cinta...

    ayie suka jugak baca buku yg mengangkat kisah sebenar ni..sebab byk pengajaran dan pengetahuan yg kita boleh tau dan ambil ikhtibar...weeee....

    ReplyDelete
  5. owh, kembara azie mencari cinta, hikk...

    ReplyDelete
  6. nurul pnh baca buku nie...mmg bagus sgt2

    ReplyDelete
  7. Salam azie.

    Tahniah sebab memiliki buku ni.

    Bak kata LamanAsrama..eh bukan, LamanAsmara, hek3, buku asalnya lebih menyeluruh.. lana smpai kesudah, tak habis lagi menelaahnya,hahahaha.

    Buku La Tahzan ni, bagi lana, memang antara buku yg patut ada dalam koleksi setiap seorang.. banyak panduan, motivasi didalamnya.

    #Maaf azie..lambat balas jejak.. ^_^ tima kasih banyak berpantun2 hjg mngu baru ni, hehe. Daun pandan daun keladi, terima kasih pada cik azie. eheh, pandai gak aku berpntun,hahahaha

    ReplyDelete