Sunday, December 23, 2012

Non Stop Fun @ Sunway Lagoon


سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

5 taman tema yang berbeza dalam 1 destinasi yang menakjubkan.
Masuk lah taman tema yang kamu suka sampai lebam..Ha...Ha..Ha...
Jom chec-it out my destination !!
Pengembaraan bermula dengan membeli ticket ,harga ticket RM90 Adult , RM65 Child,harga normal RM120,sewaan pelambung RM20,tuala mandi bawa sendiri free atau sewaan dalam RM15,sewaan ini bole redeem balik, don't worry be happy, I thought ticket dia mcm taman tema air desa water park ker kan..tapi yang nie lain sikit ala-ala jam gitu , sebab tu asyik tersalah tengok jer..ingat kan jam tangan sendiri..fuhh !


Masuk sahaja , wow ! besar giler tempat nie , jenuh nak jalan-jalan cari makan...nak main surf beach lagi , nak cari toilet lagi...omg ! omg ! belum sampai ke tempat yang dituju dah penat...mcm mana tu?Di surf beach kami buat aktiviti sukaneka ala-ala manja gitu sebab kami diberi masa 1 jam sebelum terjun ker Water Of Afrika di mana kami akan menyelam ke enam laned Congo atau mengotorkan diri di Pythons Afrika dan merasa sendiri taman permainan air interaktif untuk percikan air yang menyeronokkan di Little Zimbabwe.Amacam teruja tak?

After penat bergame , saya berjalan mengambil pandangan megah ker Longest Pedestrian Suspension Bridge sepanjang 428 meter.Fuhh ! jangan lah ada sesiapa yang mengoyangkan jambatan ini , kemungkinan anda akan dengar jeritan yang tak di duga...berwaspada !

Berbekalkan tenaga dan kecerdasan saya mengembara pulak ke Wild Wild West untuk menguji diri di Dunia Adventure dengan menaiki kenderaan berputar , celup dan menjerit selama yang mungkin sampai tekak pun kering , saya berputar di luar kawalan di Tomahawk , kerana ia membawa saya 360 darjah ke atas , dan ke atas dan lebih lagi ! yang mempunyai penyakit 3 serangkai tidak di wajib kan menaikinya..sangat extream ! 
Dan keseronokan ini tidak terhenti Ride Niagara flum Falls , saya menuju pula ke Pirate ship yang akan memusingkan dan memeningkan diri dengan jeritan yang bole di dengar dari Grand Canyon River Rapids.Ha..dasat nie !

Debaran makin terasa apabila melangkah laju ker Scream Park yang bole meremangkan bulu roma anda , kalau tak kuat semangat di cadangkan tidak di benarkan masuk menjelajah untuk melihat sendiri hantu-hantu yang pernah kita dengar , menonton dan melihatnya sendiri di depan mata , kalau berani lah ! Saya dengan semangat yang tipis akur juga dengan perlawaan rakan2 yang excited untuk melihat sendiri hantu-hantu yang menakutkan , sehingga lah saya terlanggar wahyu zombi yang hidup dan sempat mengambil gambar nya mengunakan HP , sebab ia tidak membenarkan membawa camera.Kedekut !Hantu-hantu ini nampak mcm real , kekadang bole tersilap , ini hantu betul ker hantu tipu-tipu..hahaha..sehinggalah sampai di satu lorong sunyi sepi dengar tangisan , rayuan , gelak ketawa , suara mengilai dan jeritan yang menambahkan lagi keseraman saya di dalam sana.

Wild Life Park pulak kita dapat pelajari dan mengasah minda dengan lebih daripada 150 specis haiwan yang menakjubkan dan eksotik dari seluruh dunia di mana kita tahu peribadi Tarzan yang amat mesra dengan rakan-rakannya dari alam haiwan ! cewah ! tapi syg tarzan tak der eh ! jgn pergi cari pulak nanti..ada sesetengah haiwan jinak yang dilepas kan terbiar untuk di lihat lebih dekat dan bole memegangnya sendiri serta bersenang-senang dengan kecantikan mereka yang unik dan comel...weee !

Disini terdapat cenderahati yang bole di beli dan di bawa pulang untuk di jadikan kenangan atau di gunakan sendiri pada bila-bila masa dan ketika nanti , Saya singgah di Zulu Walk untuk membeli barangan peribadi dan mencari sendiri keunikan makanan yang ketika itu perut saya sudah pun berlagu "Tsamina mina eh eh..Waka waka eh eh..Tsamina mina zangalewa
Anawa aa" haa...lapar dah tu jadi saya makan makanan yang paling simple dan mengenyangkan (Subway) yeahhh !hanya RM 10.90 sama mcm harga di luar...blup ! blup !kenyang daaa...tapi banyak pilihan makanan yang anda bole rasai , jangan risau ! cuma nasi ayam nya harga RM12.90, kalau tak nak nasi nak makan western food contoh pizza pun bole harga RM 26.90 dan keatas..paling best ais-cream biasa harga RM3.00 satu , kalau kat luar RM1.00 amacam ! cekik darah tak..sebab yang datang semua nya pengunjung luar dari malaysia...sebab tu harga dia mahal banyak !huk...huk...

Ermm..dah sampai kepenghujung dahh...saya pun nak pulang dah , tengok cuaca mcm nak hujan kang tak sempat sampai ke kereta saya dah basah dulu , basah dalam hujan...!!ahaks..apa pun kalau nak datang reramai tunggu ada promosi atau pergi dalam package berkumpulan sebab ada discount !Saya pergi pun amek package included voucer makanan , mudah dan senang ! pilih jer nak pergi mana , nak makan apa...semua dalam 1 package.
Sekian !

25 comments:

  1. not bad?.. Next time boleh pegi ni

    ReplyDelete
  2. seronokknye ! :D cuti2 ni bestt gi sini ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup !kalau ada peluang bercuti why not kita try gi sini kan...very interesting yasmin...

      Delete
    2. Yeahh . nak kena ajak mak abah ni . hihi ^^

      Delete
    3. Haaa...ajak mak ngan abah jer ker...azie sekali lah....leh gi sama2...ahaks

      Delete
  3. salam azie...berbaloi jugak masuk dlm tu...mcm2 ada...wlu sekali masuk beratus ringgit berabis..tapi puas hati laa..tempatnya besar ada bermcm keseronokkan...

    pocong tu nampak mcm real kan...hehe...

    sempat jugak azie melawat kawan2 azie dlm Wild Life Park tu eh? hahaha...weeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...tu lah berbaloi2...pergi sekali pasti nak lagi...ahaks

      aha pocong tu nampak mcm real...seram

      hey !itu semua kawan2 ayie lah...hehehe

      Delete
  4. laju betul laa azie balas respon..kagum ayie..

    ayie kena jadikan azie contoh terbaik nih...kat blog ayie byk komen tertangguh ayie balas...ermmm

    kawan azie laa depa tu sbb azie yg melawat mereka kan....? ayie tak...hehe

    x puas tgok pic azie tu sbb kecik sgt...aishh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk !laju ker...ermmm type jer pun....hehehe

      kalau kawan azie kawan ayie jugakk...wekkk !

      ala kecik ker...okey lah...x payah nak tenung lelama kang tembus pulak lappy ayie tu...hahaha

      Delete
    2. kawan azie kawan ayie jugak ke? wlupun dgn kawan2 azie dlm tu??? hahaha

      Delete
    3. Hey !byk lah kawan azie...celah mana nya....

      Delete
  5. bestnya..KY belum sampai mana2 ni..belum ada kesempatan..tak acilah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best KY...Azie first time pergi pun dah terujer...tak per klu ada masa...pergi jer jalan2 yg dekat dulu...then baru kita gi jauh2...kan seronok tu....jom !teman azie..

      Delete
  6. Assalammualaikum.

    Zie..memang macam2 kanak2 ribena la,hahahah, terasa tempias excited azie tu kat lana tau,hahaha

    Awal tahun ri tu, org ada tgk gak pakej2 kat sunway lagoon ni, tapi..azie jugak smpai dulu,hahaha. Zie, org tak brapa paham ni.. kiranya, zie pergi scra berkumpulan la ea? brapa org satu grup? Zie bayar brapa sorg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam lana...
      Hehehe..kanak2 rebena lah nie ..bukan selalu sekali sekala apa salahnya kan lana...jom lana kita jumpa kat sana...

      aha azie pergi secara group..group tu mesti lebih 10 keatas...lana akan byr sebanyak RM60 ringgit plus voucer makanan RM9 ringgit...mcm tu lah...ini sebab harga promosi akhir tahun....next year tak tahu berapa...

      Delete
  7. salam azie
    Ada lagi tak harimau kt situ.?lama dah tak gi sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam TA...ada lagi harimaunya...gi lah sana lagi...ramai kwn2 ta tunggu tu...hewhewhew !

      Delete
  8. siyes sy blom pnah pegi situ, huh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun depan apply cuti...pergi lah sana...dapat pergi sekali pun x per...meriah..

      Delete
  9. waa... bestnyerr! lama x gi cuti2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...jom tahun baru kita gi jejalan...confirm best

      Delete
  10. jemput join kertas bhasa jawa,#2 di tempat ta

    ReplyDelete