Tuesday, November 5, 2013

Wanita Cantik Sempurna Pada Usia 31 Tahun

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum

LONDONPakar penyelidik kecantikan berpendapat wanita 
berusia akhir 20-andan awal 30-an berada di garis 
puncak kesempurnaan dan lebih menawan
berbanding gadis berusia 18 atau 19 tahun.

Hasil tinjauan pendapat 2,000 lelaki dan wanita , baru-baru ini mendapati kecantikan seseorang itu ditafsir berdasarkan kepada personaliti dan penampilannya.



Saintis juga pernah berkata kecantikan itu sebenarnya bergantung kepada mata yang melihat antara selebriti yang berusia 31 tahun dan dianggap berada di garis puncak kesempurnaan
termasuklah pengacara TV dan pengadil program.

Kebanyakan wanita British 
yang mencecah usia 30 tahun sudah berkahwin dan mempunyai anak ,lebih
berpendapat wanita mencapai kecantikan sempurna pada usia 31 tahun.

70 peratus responden mentafsirkan seseorang itu cantik apabila
dia berkeyakinan , 67 peratus pula mengatakan kecantikan itu mempunyai wajah yang menawan sementara 47 peratus mentafsir kecantikan dengan tampil bergaya.

p/s:- ok skrg semua tengok kat cermin cakap pada diri "mcm cantik jee...mcm comel jee..."ulang 10x in sya allah...



21 comments:

  1. assalamualaikum..azie s:)

    wanita usia 31 nampak cantik dari segi kematangan...serba serbi sudah mahir dlm usia ini terutama hal ehwal urusan rumahtangga..itulah kesempurnaan nya..hehe:D

    pd ayie klu nak kira cantik..wanita dlm usia sweet 17..lebih mcm comel jew..ahaks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam ayie ....
      ermm...betul lah tu....dalam hal ehwal urusan rumahtangga kan....

      Sweet 17 pada umur jer kot.....meme lah comel....hahaha......sweet 20-an lagi comel n cute...ahaks.....nak jugak !!!

      Delete
  2. hahahhaaaa....ta boleh buat cenggitu depan cermin..kang kene ketok somi kang....hahahhaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...jgn buat depan dia cik...!!kantoi nanti...ahaks

      Delete
  3. Untung la. Makin tua makin menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..well !!sememang nya mcm tu...tapi azie tak...lalala

      Delete
    2. Ya ke. Npe azie tak? sbb azie mmg cute kan... hehehhee

      Delete
  4. Assalamualaikum.

    Azie..kalau lana, lana tak ulang ayat azie tu.. sebab ada 'macam'

    Patutnya,
    "Saya seorang yang cantik, comel dan berkeyakinan"

    Kalau pecah cermin lepastu, ehemm..mungkin suara kita terlalu kuat..erkk,hahaha

    Usia awal remaja, 20an, cantik tu memang cantik..tpi stkt fizikal jelah. Bila usia bertambah, pandai pula jaga diri, pastu, kita pun dah bina pengalaman, keyakinan, pengetahuan, benda2 tu semua melengkapkan lgi pakej diri.. tu yang lana rasa wanita umur 30an dan keatas nampak menarik, anggun gitu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam lana..:D
      wow ! bole lana klu lana sudi lana try buat..confirm...
      hahaha...pun bole eh mcm tu...
      ermm...mungkin mcm tu lana...nak2 lagi kalau dia menjaga dari semua aspek confirm cantik...ahaks

      Delete
  5. eemm..mcm tu eekkk..nak kena buat jugalah nanti hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..try lah ! kata2 tu doakan..klu buat byk kali x ker cantik nanti...he3

      Delete
  6. mungkin sebab masa tu tahap keyakinan diri dari segi pengalaman dan kematangan dah lebih tinggi. Tu yang nampak lebih cantik dan bergaya :)

    Yang penting cantik inside and out kan zie..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya puteri mungkin itu lah sebab nya...ermm...i like lebih cantik dan bergaya...ehem !!

      yes ! that true puteri...luar x cantik dalam cantik pun dah bersyukur puteri...ahaks

      Delete
  7. ayat last tak boleh blah " macam cantik je"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....ok jer ! x yah nak bla sangat...layan kan aja...weeee

      Delete
  8. Salam azie....


    Kecantikan wanita itu akan lebih sempurna jika berjaya bergelar seorg isteri dan ibu di usia 31 tu..memang kebanyakan lelaki dewasa yg normal suka wanita yg matang....apapun yang penting..cantik dalaman maka cantiklah luaran....

    Akak suka sgt dgn cik ta tu tau...geram n jelez akak pd dia....huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kwirda...
      ermm...memang pun yang penting dalaman dan luaran ya...i like too !!

      wow ! dia dah nak kawen...memang awesome...memang patut pun akak jelez...hahaha

      Delete
  9. cik puan azie.. mana laa awk dpt katak cekcii tu, huh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya caliph !
      hahaha...dont say any word .....dia datang sendiri jumpa azie menyerah diri...hahaha

      Delete
  10. dh tua tu hihihi...jom xchange list wif my blog :
    Azim Aris

    Tak Mungkin Benar

    Muhasabah

    follow ya :)

    ReplyDelete