Saturday, June 16, 2012

Surat Untuk Ayah


Sometimes , it's Hard to find Words to tell you
How much you mean to me.
A lot of Times, I don't say anything at all.
But I Hope someday, you will understand that having you is what 
I LIVE FOR.
Dear Ayah , 


Kita ingat lagi masa ayah pergi kursus di Sabah , ayah siap pesan dengan mak jangan basuh baju ayah yang terakhir.Mak pandang ayah pelik , tapi mak turutkan.Mak terus gantung baju ayah yang tak berbasuh tu.


Ayah bergerak meninggalkan kita , sewaktu ayah peluk cium kita , kita menangis tak henti-henti , sehinggalah kita di sahkan demam panas yang berpanjangan.Mak mula risau , sebab ayah tiada di sisi , nak bawa kita pergi klinik mak seorang diri.Jadi mak buatkan macam-macam untuk kebahkan demam kita ayah.


Dear Ayah yang dikasihi,


Semakin lama ayah pergi , semakin demam lah kita di sini.Sehingga lah mak terpaksa bawa kita pergi berjumpa kawan dia yang merupakan seorang ustazah.After ustazah tu tawarkan air , dia terus beritahu mak ada tak pakaian ayah kita yang belum dibasuh.


Balik dari rumah mak terus mandikan kita kemudian pakaiankan kita baju ayah tu , sehinggalah kita tertido sambil peluk cium baju ayah sebab kita rindu sangat-sangat dengan ayah.Betul lah tindakan ayah yang tidak membenarkan baju terakhir yang ayah pakai tu di basuh.


Sebab ayah tahu anak dia yang sorang ni tak bole berenggang dengan dia , ayah memang hebat.Dapat cium bau baju ayah pun dah kira ok.Barulah demam kita pulih seperti biasa.Kita terpaksa pegang baju ayah tu sehingga lah ayah balik dari Sabah.Bila ayah sampai jer , kita terus suruh ayah dukung kita , sebab kita nak cium pipi ayah...yeahhh !! kita sayang ayah , ayah lah Hero kita dulu , kini dan selamanya tau.


Love
Your Child.


p/s:-rindukan ayah mcm ni gayanya , kalau rindukan "suami" mcm mana pula?? ahaks.

17 comments:

  1. Sedih pulak baca entry ini. hee.
    Selamat hari bapa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sally sedey eh ! alahai..kita pun sama lah...

      ya, selamat hari bapa:D

      Delete
  2. Replies
    1. yeahh ! selamat hari bapa untuk ayah awk lia..:D

      Delete
  3. Hehe, manjanya dengan ayah =D Happy fathers day for him.

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/my-birthday-on-this-year.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..manja lah ,tu kan ayah kita..cewah ! terima kasih nurul.

      Happy fathers day utk ayah awk juga !

      Delete
  4. rindu ngan ayah kat hospital :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. put3 jangan sedeh ! azie harap papa put3 cepat sembuh...chill put3 !!!:D

      Delete
  5. adeehh , sweetnyee . rindu la kat abbi teya ... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. He.He.He..abbi ayah awk eh! rindu? cepat2 balik jumpa abbi awk teya , mesti dia pun rindu ngan awk...ahaks..

      Delete
  6. alaaa, comelnya cerita ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa....comel ker cerita nie..ahaks

      lari masuk almari !!!:D

      Delete
  7. ayah awk hebat sbb bole agak cmtu ^^

    "suami" awk nti kna bguru dgn ayah awk dulu, hikk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah , mak pun x leh menduga sampai mcm tu sekali , sebab tu ayah kita hero dlm family.

      harap "suami" kita nanti dia paham..amboi !

      Delete
  8. hensem ayah azie tu...betul2 nampak 'hero'. ^__^

    anak ayah laa azie ni eh?...sampai tak boleh berenggang dgn ayah...hehe3

    baru tau petua mengubat rindu tu...cium bau baju...boleh amalkan nanti kalau rindu pd seseorang...weehuuuu... ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hensem ! mesti ayah azie kembang nie..Ha.Ha.Ha.

      anak ayah lah , tak kan anak ayah jiran sebelah...(maap gurau) ahaks.

      haaa..kan itu lah pengubat rindu yg paling mujarab , klu pada azie lah..bole jer amalkan..janji ada rasa rindu dan baju..cewah!

      Delete
  9. -___-

    dgn suami mcm maner pulak erk?bhaha


    mungkin stokin.mungkin.

    ReplyDelete