Wednesday, January 2, 2013

Let the rain wash away all the pain of Today


سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

Kita bangun setiap pagi
Dengan harapan hari itu
akan menjadi lebih baik dari semalam.
Tetapi kemudian ALLAH menguji lagi.
Kita pun kecewa
dan harapan kita seolah-olah sudah hilang.

JANGAN SEDIH...



Selagi kita masih bernafas hari itu
selagi itu lah masih ada
harapan , ruang dan peluang
untuk membetulkan keadaan.
Yang penting , jangan sesekali putus asa
dengan kasih sayang dah rahmat ALLAH.

p/s:believe that everything happens have a reason.

29 comments:

  1. salam azie :)

    kenapa sedih jer bunyi entry azie kali ni...dugaan apa yg menimpa?

    tapi syukur sbb azie punya hati dan fikiran yg positif...berbaik sangka pd ketentuan Allah.

    betul tu azie..kita x bole berputus asa dari rahmat Allah wlu apapun yg terjadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ayie...
      ermm...sedey ker??what??no...no...no...ini apa yang azie rasa semalam...hehehe

      don't worry !positif tu penting...
      Wpun pahit sedikit...nanti okey lah nie..fuhhh !!

      Delete
    2. azie ni suka pendam rahsia sorang2...ermmm

      Delete
    3. aik! x kan nak bagi tau satu alam kot...bak kata CT biarlah rahsia...kan lebih mulia...ngee!

      Delete
    4. x tau pulak bila pendam sorang2 bole jadi lebih mulia...? :P hehe

      Delete
    5. utk diri sendiri mulia lah kot...kekeke

      Delete
  2. Replies
    1. Iyaa...itu harusss...in shaa allah..
      thanks singgah sini...

      Delete
  3. Replies
    1. in shaa allah x sedey eh ! akan bahagia nanti..

      Delete
  4. Setiap suatu itu ada hikmahnye. :),

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu saya terima ...setiap yang berlaku pasti ada hikmah dan penyelesaiannyer...:D
      thanks singgah sini..terharu !

      Delete
    2. Suka singgah, blog ni sweet aje.

      Delete
  5. disebalik setiap kejadian pasti ada rahmatnya kan. be strong Azie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh ! tq puteri i will be strong soon...eh !pulak mcm tu...ahaks

      Delete
  6. kuatkan hati Azie.. setiap ujian mendekatkan lagi kita dgn Dia! mukmin yg kuat itu bukankah lagi disukai oleh Allah?

    ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Cik Gee jasa mu di kenang..cewah ! baik memang itu lah yang terbaik...

      Delete
  7. sentiasa redha dengan setiap ketentuan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu kene redha dan pasrah lah eh ! in shaa allah akan kembali pulih...tengah tabah..hehe

      Delete
  8. Assalammualaikum.

    Azie..!

    Hehehehe, pe habaq? Harap2 baik..

    Bagi lana zie, kalau Allah bagi sehari lagi peluang untuk kita bernafas, maknanya, Allah nak kita berusaha lagi sehabis daya, sehabis baik pada hari tu.

    As u said, jgn sesekali putus asa. Walaupun kita terasa letih n lemah, camna pun percayalah DIA selalu ada untuk beri kekuatan pada kita sbg hambaNya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam lana..

      kabaq baik lana...
      ermm...best kata lana nie..memberi semangat bari buat azie nie...in shaa allah selagi diri ini terdaya azie akan lakukan dengan ikhlas dan memberikan yang terbaik utk diri sendiri dan org lain jugak lana..

      ermm..i hope so too..DIA yang maha mengetahui isi hati saya lana..tq singgah sini..weee

      Delete
  9. salam azie
    Try senyum sikit je dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam TA,
      azie try eh nanti..eh ! bukan hari2 azie senyum ker..weee:D

      Delete
  10. DIA tahu apa yang terbaik untuk umatnya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah yang terbaik sekali Elie , saya harap ada sinar kejayaan yang akan berlaku.. miracle! ahaks..thanks singgah sini Elie..terharu !

      Delete
  11. smoga Dia beri sesuatu yg lebih baik selepas setiap dugaan yg datang ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya caliph ! saya tunggu yang lebih baik tu...in shaa allah...weee

      Delete