Saturday, September 7, 2013

Padah Ais Krim PoP


سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

Assalamualaikum


Ini lah padah nya kalau gigit ais krim pop , sampai hancur pipi dalam mulut....pedih !!!! Terlalu asyik dengan ais nya saya tak perasan..mungkin sebab sejuk beku bila kunyah tak rasa apa-apa , bila nak berhenti...haaaa amekkk !! 5 batang sekali gus saya kunyah ! 

Lepas tu nak makan apa pun tak bole....hanya makanan yang lembut-lembut jer bole telan...T E L A N tau bukan kunyah ! nanti terlanggar sakit ! padan muka saya !uweekkkk....tapi saya suka warna biru laut tu...perisa masam2 manis...hahahaha cool ! 


23 comments:

  1. dah lama x makan aiskrim pop, miss the moment ^_^

    ReplyDelete
  2. 2 sbb awk mkn xajak sy. Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. celah mana nya ! aiskrim ja pun...x payah nak ajak bagai eh...beli sendiri makan sendiri...huk3

      Delete
    2. kena ajak juga. bru tak sakit sorg2. Hehehe

      Delete
    3. nak join sakit ker?hahaha....sorry lambat dah abis...next?!!ahaks

      Delete
    4. Nk je join. Boleh ker? Bg la cikit... patah dua. tp dua2 sy nak... hahahaha

      Delete
  3. wujud lagi eskrem ni.. dah lama hana xnampak.. dulu sekali beli 10 20 batang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wujud hana.....cuba hana pergi kedai nanti jumpa lah hana...hehehe...amboi banyak kalahkan azie pulak eh....ahaks

      Delete
  4. assalamualaikum..azie :)

    mulut sakit..azie masih bole ketawa eh? dasat

    semoga mulut azie tu akan cepat sembuh..nanti bole laa mkn yg keras2 mcm nasik lemak ke? bihun ke?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam ayie :)
      alaaa bukan ketawa....itu senyum tu.....ngeh3
      yelah...sekarang pun dah bole makan dah.....eh dah lama tak makan nasi lemak......huhuhu

      Delete
  5. lama sangat rasanya tak memegang aiskerim itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...susah dah sekarang nie kalau nak jumpa kan...

      Delete
  6. makan tak ajak pun..hukk. Dah lama puteri tak makan aiskrim pop ni. Masa budak-budak dulu, hari-hari gi beli kat kedai..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok puteri jemput makan aiskrim pop nie...puteri suka warna apa ya?!hehehe
      iya hari2 gi beli kat kedai...confirm pilih warna kan...ahaks

      Delete
  7. aiskrim yg mpunyai tahap gula yg ke hospital bila tua

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa...jgn makan banyak....kalau tak memang ke hospital lah jawapnya..kekeke

      Delete
  8. Salam azie...

    Hehehe.....akak memang tak makan aiskrim ni...alah dgn pewarna makanan,mana2 makanan@minuman yg buat lidah atau mulut berwarna,akak memang tolak ketepi....tp akak suka aiskrim potong..smooth je bila dikunyah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam k.wirda....
      oh ! memang tak elok sebenarnya kan...tapi nak buat mcm mana kak...mulut ni teringin nak mengunyah ais...jadi utk itu azie kunyah aiskrim pop...hahaha...

      aiskrim potong pun sedap jugak...lepas tu cair dalam mulut eh !!ahaks

      Delete
  9. budak2 zman skrg mana kenal aiskrim pop.. diorg kenal kpop jaa, hukk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa yelah mcm awk lah kan kenal kpop jaaa.....hehehe

      Delete
  10. Uhuii..dah lama kot tak makan aiskrim pop ni.. eh, apa plak..bru je makan ritu,hahahah

    Antara eskem ni, dgn eskem malaysia, eskem mlysia pling kita suka telan masa kecik dulu zie.

    Penat je main kt pdg, balik rumah mintak mak seposen, nak beli eskem,hehehe

    ReplyDelete