Saturday, February 22, 2014

Bila Lelaki Cakap...

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,

Assalamualaikum

Bila lelaki cakap...
"Saya tak kesah pun awak nak kawan dengan dia"
Maksudnya - Kalau awak nak tengok saya cemburu awak kawan lah dengan dia.

Bila lelaki cakap...
"Dahlah saya takder mood nak sembang / chat atau msg awak"
Maksudnya - Pujuk lah saya , saya touching dengan awak ni.

Bila lelaki cakap...
"Dah lama kita tak jumpa kan, awak asyik sibuk jer kebelakangan ni"
Maksudnya - Datanglah jumpa saya , saya rindu sangat2 dekat awak.

Bila lelaki cakap...
"Saya tak suka awak kawan dengan lelaki tu"
Maksudnya - Awak paham tak , saya cemburu.

The Man Inside the Child

Bila lelaki cakap...
"Awak mak saya selalu cakap pasal awak"
Maksudnya - Jomlah kenal-kenal dengan keluarga saya.

Bila lelaki cakap...
"Tinggalkan saya , saya nak bersendirian"
Maksudnya - Janganlah pergi , pujuklah saya.

Bila lelaki cakap...
"Janganlah risau , saya tak apa-apa..ok jer"
Maksudnya  - Tolong lah risau , saya perlukan sokongan awak.

Bila lelaki cakap...
"Saya tengok awak semakin sibuk sekarang"
Maksudnya - Awak tau tak , awak dah abaikan saya.

Little Princess

Bila lelaki cakap...
"Saya rela undur diri demi awak dan dia"
Maksudnya - Sampai hati awak buat saya mcm ni , kenapa pilih dia.

p/s - ada yang nak tambah bila lelaki cakap....silakan...he3

25 comments:

  1. bila sy cakap kt dia.. "aritu emak ada tanya pasal awk laa"..

    maksudnya.. ^_____^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya - awak mak sy mcm berkenan dengan awk...hahaha

      Delete
  2. oooo...berlawanan ek..rase nye kan org pompuan mcm tu jugak...wahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha berlawanan.....memang pun....pompuan pun ada jugak yg mcm nie....hahahaha

      Delete
  3. Bila lelaki Cakp.....
    Sy nak brnikah Ngn awk
    Jwpn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermmm....
      Bila lelaki cakap...
      "Saya nak bernikah dengan awak"
      Jawapanya - Saya harap sangat awak menjadi isteri saya yang sah

      Delete
  4. Bila lelaki ckp
    Awk sudi ke mnjdi istre sy yg sah.
    Jwpn

    ReplyDelete
    Replies
    1. uittt...
      Bila lelaki cakap...
      "Awak sudi ke menjadi isteri saya yang sah"
      Jawapanya - Tolong laa terima saya sebagai suami awak...ahaks

      Delete
  5. Bila lelaki berkata
    Bila cinta dh brsatu Tp x dpt nk mmliki.umpma d dlm gelas kaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..
      Bila lelaki cakap...
      "Bila cinta dah bersatu tapi tak dapat nak memiliki...ia umpama di dalam gelas kaca..amboi !!!
      Jawapanya - Kenapa susah sangat ingin memiliki mu...ada yg kene pecah gelas nie kang...ahaks

      Delete
    2. Bila glas sdh pecah..pe lgi...sy Trima nikhnye Dn setia ke Hjung nyawa.

      Delete
    3. Alhamduilillah...semoga impian menjadi kenyataan bersama pasangan awk nanti...ini kata saya pulak...he3

      Delete
  6. Cinta rindu syg tu ungkpn kshsyg...umpma mas Ngn jebat....bila dh brsatu Mmg indh...Tp sy nk dia jgk..calon istre..

    ReplyDelete
    Replies
    1. uittt....mas ngan jebat eh ! sangat romantik..yee memang betul cinta rindu syg tu satu ungkapan kshsyg...memang indah...klu ada jodoh tak ke mana....wpun cinta itu rapuh...tapi klu di jaga dengan sesungguhnya , ia menjadi sekuat besi malah lagi hebat dari cinta mas dan jebat...ahaks

      calon jer kan...

      Delete
  7. Cinta umpma bunga bila kita jga siram Ngn baje kshsyg.sy akn jga smua tu smpai bila2 .141444444

    ReplyDelete
    Replies
    1. cinta umpama bunga , bunga akan layu kemudian harumnya pun akan hilang , begitu juga dengan kasih syg...tidak selamanya bole memiliki bunga yang sama...akan ada bunga yang lain lebih cantik dan wangi harum nya...
      142444444

      Delete
  8. lelaki saya , sunyi sepi ... heheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya....pendiam lah eh...x bercakap langsung...ada jugak lelaki mcm tu...memang ada....jadi biar vee jelah bercakap...senangkan !!

      Delete
  9. oh mksdnya cmtu yer..hehe ok2 tau dah...selalu org perempuan je kan..laki pun ada gak..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe....lebih kurang mime ....klu nak lebih tau kene buat experiment. ..ahaks !! Yup selalunya memang perempuan kan...jadi lelaki pun ada jer.....weee

      Delete
  10. done following your cool blog..
    mmg best sharing awk ni ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dear nabilah....nice to meet you , I will follow and walking your blog soon.... ^_^

      Delete
  11. apa yang tersirat selalunya tak sama dengan apa yang tersurat...complicated macam perempuan juga la kan...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm...betul2 puteri , kekadang kita maksudkan lain tapi difikirkan lelaki lain pulak...sememangnya lelaki dan perempuan adalah manusia yang berbeza....ahaks

      Delete