Monday, September 15, 2014

Terluka

سم الله الرحمن الرحيم
Salam Blogger,


Assalamualaikum

Terluka !!!banyak sebab bila kita terluka , sama ada dengan sengaja atau pun tidak sengaja , secara luaran kita nampak macam kuat tabah dan gembira , sebenarnya bila di amati secara halus !! oh ! hati dan perasaan nya terluka.


Siapa kah penyebabnya?! atau mungkin bukan sesiapa?!tapi bagaimana bole terluka , ini lah punca yang sering kita tidak tahu.Jika kita mengalami situasi yang amat terluka maka berbalik lah pada yang maha Esa hanya Dia saja yang maha mengetahui lagi maha menyanyangi.Allah berikan musibah pada seseorang itu untuk di uji dan Dia memberi kan pula petunjuk untuk di syukuri.

maka berDOA la...



Walau seremuk mana hati dilukai
Bentuk lah ia semula
Dan serahkannya pada Illahi.

ps-semoga kau fahami maksud yang tersirat

Sekian


6 comments:

  1. we can look tough and strong outside but deep inside broken into pieces..tapi takpe, kita just keep on smiling kerana DIA adalah penawar kepada setiap luka dan duka :D

    SMILE and Be HAPPY :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haey !i will keep smiling and forget everything yang menyakitkan hati...masa itu emas...rugi klu asyik fikir dan tidak mendatangkan apa2...so jom kita enjoy !!

      Delete
  2. assalamualaikum..azie s:)

    insan biasa..itulah diri kita kan..hanya insan biasa. ada kala kita rasa happy..ada masa dgn tanpa apa2 sebab yg wajar pun kita dah rasa terluka.

    setuju dgn azie..wlu dlm apa jua keadaan kita sama ada ketika happy ataupun terluka kita yakin bahawa kita ada Allah sbg tempat mengadu, berharap, berhajat atau apa sahaja. Mohonlah kpd Dia kerana hanya Dia yang Maha tahu , Maha menunaikan segala doa/hajat ...Maha kekal.. Ingatilah Allah ketika kita senang mahupun susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...ayie s:) :p
      tak semua yang kita nak dapat , bila dapat x semestinya sempurna , mesti ada kekurangan nya...siapa lah kita utk menidakkan nya...hidup harus terus maju...dan berjaya !supaya org lain tak buli lagi dah..

      sebab tu lah org nak buat apa buat laa , yg kita tahu kita ada Allah di sisi...Dia sentiasa ada di mana saja...

      Delete
    2. kalau mcm tu cara azie berfikir..insya Allah hidup akan sentiasa bermakna...ahaks :)

      Delete
    3. insya allah...terima kasih sudi tgglkan komen..sebab nya , blog nie dah mcm tidak bertuan...hehehe

      Delete