Wednesday, May 23, 2012

Holidays

Salam Blogger ,


Percutian sudah sampai ke penghujungnya , mana tidaknya aku block leave selama 10 hari time orang sedang sibuk bekerja.Bayangkanlah ke mana arah tuju dan destinasi aku.Tak banyak cakap aku terus menuju ke Melaka , ingat nak terbang jauh ke London or New York tapi apakan daya..rindu akan bertaut jika berjauhan dengan keluarga.


Melaka bukan tanah tumpah darah ku , tapi keluarga aku menetap di sana.Aku di lahirkan di Jitra Kedah, kiranya  aku anak jati Kedah lah.Seronok tinggal di kampung , aman , damai , tenang , yang paling best ada pakwe-pakwe hensem , wah !!!boleh main-main mata...ahaks.


Di Melaka tak banyak aktiviti yang dilakukan , selalunya lepak kat rumah , bantu mummy and daddy , jaga Khaleef (part Khaleeflah yang paling best pernah aku buat) dah macam anak sendiri.Ambil berkat dan pengalaman , manalah tahu boleh pergi jauh.Special di Melaka , aku banyak belajar memasak menggunakan bahan-bahan yang berat..Yelah untuk kehidupan masa hadapan , mak cakap kalau tak reti masak tak boleh kahwin , yake mak?


Kalau di Melaka tak sah kalau tak singgah pantai , kalau ada waktu terluang di petang hari , pasti aku akan bawa mak dan adik-adik pergi ke pandai untuk menghirup udara dan mendengar deruan ombak rindu, orang cakap tengok laut dapat pahala , aku layan kan aje , kami tengok sampai matahari terbenam.


keindahan matahari petang (3)
Masyaallah cantik sangat ! 

5 hari berlalu , aku terima panggilan dari Tok wan di Perak sempadan Kedah , Parit Buntar.Katanya bila nak mai sana.Tak payah mai , kejap lagi sampai.Di Kedah , aku tak belajar memasak , tapi aku belajar makan banyak.Dah lama tak makan macam "hantu".Favorite setiap malam kalau aku tak makan nasi , aku belasah Char Kueh Tiaw special plus kolo ais (kopi + milo).Marvelous !

Sepanjang bercuti di sana , aku banyak merasa makanan di luar , aku ke Taiping mencari mee udang , mangaii ! ramainya orang.Sedap lah tu !Aku pergi atas sikit ke Penang , cari pasembor di padang kota , erm..gelojoh , tak mau balik ! eh ! ada laksa asam penang , aku belasah lagi. Kata jalan-jalan cari makan , so makan jelah kan.

Jambatan pulau pinang

Sebelum pulang esok , inilah bendang Tok wan yang selalu aku singgah di waktu petang. Cantik tak ?kalau korang nak singgah sini , jangan malu dan segan , aku boleh bawakkan , janji belanjer cucu Tok wan makan.Deal !

Tali air kot?

Cuba cari aku di mana?

w'salam rindu dari Bandar Baharu Kedah


11 comments:

  1. wah sakan bercuti eh...tak ajak pun..hukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...sakan noh , laaa...tengah ajak lah nie , pakat mai ramai2...

      Delete
  2. wahhhh....lama cuti berapa negeri azie dah redah....hehe

    x hanya ke melaka dan kedah...ke perak dan penang pun azie sampai.....berjalan sakan betul laa... :)

    p/s : ayie suka sgt pemandangan sawah padi tu...cantik dan mendamaikan....tentu byk angin kan kwsn mcm tu....sbb di kwsn lapang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. redah kasi pecah...he3

      sakan lah , keliling 1 malaysia

      p/s: memang mendamaikan , nanti mai lah dtg kg cheq noh.

      Delete
    2. ayie pelawa ayie laa...weeeehhuuu...kesyiokkk laa :)

      Delete
  3. wah nmpk syok.....


    tetibe rindu kt kg halaman....

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kesyiokk...bila lagi nak balik kg nie?

      Delete
  4. bestnya bcuti..cuti sem ni tk jalan sgt pun sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt2 best , laaa...jgn sedey nanti ader hari lain ...leh pergi bercuti...hooreyy!

      Delete