Monday, March 4, 2013

Di Sabah bermula segalanya...


سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

Assalamualaikum 

Sayu....Sedey...Terharu...bila terbaca berita-berita dan laman-laman sosial mengenai tragic yang berlaku di Lahad Datu Sabah yang mengorbankan para perjuang kita untuk memastikan negeri Sabah dalam keadaan selamat.

Saya juga merupakan anak anggota , sudah pasti akan menitiskan air mata tatakala setiap nama yang terkoban di umumkan oleh pihak media.Hati siapa yang tak sakit , pedih memang pedih bila orang yang kita sayang dan menjadi harapan keluarga pergi meninggalkan kita untuk selama-lamanya.

"Hilangnya dirimu tiada gantinya
Doaku sentiasa mengiringimu-Selamat Berjuang Perwiraku"

"Jangan kau palingkan mukamu kearah dunia
kerana ianya hanya sementara 
Pandanglah kemanisan disana
Walaupun pahit perjalanan pejuang semua"


p/s-we all gonna Pray for u Lahad Datu n our Army !
" Hidup kami sebagai pejuang bangsa dan mati kami sebagai pahlawan ibunda "

28 comments:

  1. Betol tu dik...kat mana2 ade isu nie..yang penting keselamatan mereka semua...Allah sentiasa melindungi mereka ...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm....memang dah terjak dengan isu nie kak nao mei ! sayu hati nie kak...hanya tuhan jer yang tahu...semoga mereka dilindungi Allah..amin !

      Delete
  2. salam azie :)

    pastinya akan lebih byk hal2 yg meruncingkan..bila berlaku bertempuran kelak...

    al fatihah..pd mereka yg gugur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam ayie :)
      itu sudah pasti yang penting cepat lah berakhirnya kekecohan di sabah...hope yg lainnya selamat.

      Delete
  3. Al-Fatihah pada yang telah terkorban... dan semoga segalanya cepat berakhir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermmm...harap semuanya berakhir dengan aman dan damai..

      Delete
  4. Al-Fatihah kepada pewira kita yg terkorban..
    semoga cepat berakhir isu ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 lah kita doakan yg telah pergi dan sedia berkhidmat utk negeri sabah di sana...takut pulak nak pergi waktu skrg nie...hehee

      Delete
  5. Salam Azie, lama tak terjah... betul Azie, bukan sikit2 pengorbanan tu. Al fatihah buat yang telah terkorban, dan selamat berjuang yang masih di perbatasan, hanya doa agar kalian selamat dalam rahmat Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam hai !hehehe...x der lah lama..okey lah nie sedang2..
      ermmm tu lah harap semua nya selamat termasuk rakyat sabah di sana...

      Delete
  6. sedih kan.. saya pun terasa kehilangan sbb saye pun anak anggota jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm..memang sedey !sayu pun ya jugak..ohh ! ya..anak anggota jugak...great !welcome to the club...ahaks

      Delete
  7. hati bagai dicarik2.. Ya Allah selamatkan lah smua :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...kan...hanya allah jer yg tau...harap semua nya selamat

      Delete
  8. betul..amat sedih, boleh rasa kesedihan tu..semoga Sabah selamat.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm...semoga sabah selamat...amin !

      Delete
  9. hanya doa yg sentiasa mengiringi
    mereka yg berjuang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 lah kita mendoakan keselamatan mereka di sana...tak tenang hati nie...asyik dok pikir...mcm mana lah keadaan dia sana...

      Delete
  10. kita juga disini tak mampu melakukan apa2 selain doa buat mereka semoga mereka selamat aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap mcm tulah...semoga semua nya selamat...peace for sabahan...ahaks

      Delete
  11. mudah-mudahan semuanya selamat di sana dan segalanya cepat-cepat berakhir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya puteri harap semuanya selamat...jgn ada satu pun tinggal...peace!

      Delete
  12. Salah sorang ahli polisyang meninggal tu adalah ayah untuk sorang student dekat Mesir ni. Sedelah Al-Fatihah untuk arwah :(.

    ReplyDelete
  13. salam azie
    Ta sedekahkan al fatihah terlebih dahulu buat perwira negara,amin

    P/s alhamdulillah ta demam dah 3 ari... Azie pula bgaimana?

    ReplyDelete
  14. smoga krisis ni berakhir secepat mungkin...

    ReplyDelete
  15. Salam Azie...kita semua walaupun duduk ditempat berlainan, kita kan bersaudara.. Walaupun tidak banyak boleh dilakukan sekurang-kurangnya doa yang ikhlas akan membantu..in sha Allah :)

    ReplyDelete