Wednesday, July 31, 2013

Sedutan Kata-kata dalam ILUS yang meresap ke dalam jiwa

سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

Assalamualaikum

"Bulan, bintang dan matahari di langit, siapakah yang menegakkannya? Burung yang terbang bebas di angkasa siapakah yang memegangnya? Angin yang tak terlihat, siapakah yang mengghaibkannya? Hati yang diam tanpa bicara tetapi mempunyai bahasa yang difahami oleh hati yang lain... siapakah yang memahamkannya? Siapakah pemilik hati itu?"

Aku menelan rasa payau. Terkesan aku dengan satu kenyataan yang selalu dipandang ringan.

"Siapakah dia, Iris?" tanya Firman lagi.


"Allah..." Aku menjawab perlahan. ~ILUS



p/s:-sealed with a kiss...bitten with a love...Dia abg pedas...rinduuu !!!

18 comments:

  1. assalamualaikum..azie :)

    kata2 sufi tuh...penuh dgn makna iman :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam ayie :)
      Hehehe..ahah.....layan kan aja ayie....saja ambil dari novel sebab terkesan dalam hati nie....hehehe

      Delete
  2. Alhamdulillah dik...dari dia kita datang..dah kepada dia juga kita kembali..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermm.....kak nao mei...begitu lah kita nanti......huhuhu

      Delete
  3. Replies
    1. ILUS stand for I love you stupid dear xila...hehehehe

      Delete
  4. Pehh memang terkesan dihati :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ya aida...terkesan sangat....

      Delete
  5. Salam.

    Macam tu lah juga bila baca novel2 RAM.. mesti ada ayat2 yg ingatkan kita padaNYA.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam lana,
      azie dapat rasa kan kalau azie baca novel RAM nie , mungkin cerita nya berbeza namun penghayatannya sama , kalau ada ayat2 yang mengingatkan kita kepadaNya , betul lah tu lana...ahaks

      Delete
    2. yup, ada ayat2 cmni dlm novel2 RAM.. kena sorok novel2 RAM jgn bg azie baca kn, lana.. nanti azie ngigau, hikk...

      Delete
    3. Eh bole ngigau ker baca lana....azie nak try lah baca satu buku dia...sebab setakat nie x der novel yg buat azie meroyan...semuanya biasa2 jer...kemainkan....caliph tak payah nak sorok2 sangat eh....hehehe

      Delete
    4. yg sbnrnya, apa yg caliph nak smpaikan tu..dia yg sbnrnya meroyan bila baca novel2 ram.

      Krikk..krikk.. *tetiba bunyi cengkerik maliii,hahaha


      Delete
    5. haaa...caliph yang meroyan...kantoi !

      Delete
  6. Sguh mndalam dan pnuh makna disblik kata2 kat atas tuh . ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm...mcm tu lah Pykaa , sangat bermakna dan penuh makna dan ada makna..hehehe mcm mana tu Pykaa...paham tak...ahaks

      Delete
  7. Replies
    1. tengok lah siapa penulis nya the malay ! penulis hebat tu...saya pun terujerr..weee

      Delete