Thursday, November 10, 2011

Lecturer in accounting!!!

salam blogger...sekian kali nye after bercuti agak lama..banyak bende yg sudah di tinggalkan..tetapi nasib amat menyebelahi aku..start jer keje 1st day..aku di tawarkan jawatan Lecturer in accounting at my offices..terkejut,tak sangka,gembira,takut..semua menjadi satu..biar betul..x tahu apa2 nie..mcm mana leh jadi mcm nie..berkat kesungguhan selama ini..doa yg x pernah putus..akhirnya!!!


maka dengan ilmu yg penuh di dada dan keyakinan yg tinggi aku melangkah dengan yakin..melebarkan sayap untuk mendidik anak bangsa..(aumm...jgn takut ya aku x mkn org)...now dengan langkah yg berani aku teruskan jua perjalanan keja harian ku...


Bermula di sini.........


sambil mencari sample..untuk meneruskan demo kita pagi itu ya
baca doa ya adik2 cikgu nak start mengajar dah nie...
ar u ready?

aku bersama seorang teman (fifi-bukan nama sebenar) yang banyak membantu
sekiranya aku buntu mengatasi masalah yg perlu di titik beratkan.

ini merupakan student yang bijak dan berkebolehan tinggi..
taniah fiona-bukan nama sebenar.

mcm-mcm dugaan yang di tempuhi dalam masa seminggu nie..begitu juga lah aku...tapi aku rasa lebih seronok di sini dengan pekerjaan ini...bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian..ecehh!!!nanti ari minggu semakin busy lah aku nanti..mcm mana tu?no live lah pulak...

kelas sampai ke petang..so tired!!!rehat kan minda dan diri to continue the next module
tunggu student la nie!!!please be punctual!!!
ade yang kene denda...

so aper pun yg berlaku dalam diri kita..kita mesti teruskan usaha dan tabah menghadapinya..
don't give up,and set your mind that u can do it!!don't say i try..because "try" not enough to be strong!!
just keep on - holding on,you can get what you need to be!!peace vv











5 comments:

  1. TAHNIAH AZIE...AYIE RASA AMAT2 GEMBIRA DGN JAWATAN BARU YG AZIE SANDANG KINI...(bahasa masa sekolah dulu2..hahaha)

    ENTAH KENAPA..MCM ADA MANIK2 AIR MATA DI MATA AYIE...hehe..ermmm ^__^

    ReplyDelete
  2. Tahniah Azie..ni boleh la belanja kitorang makan nih :)

    ReplyDelete
  3. terima kasih AYIE...hehehe..erm..klasik lah ada manik2 air mata...

    azie confirm dah nages dah time nie...so suprise!!!

    ReplyDelete
  4. terima kasih juga Diana...nak belaja x der hal la..hehehe...

    azie rasa mcm mimpi pulak...

    ReplyDelete
  5. Apa yg mimpinya azie? so, best of luck dear..chaiyok!! :D

    ReplyDelete