Saturday, June 15, 2013

Kisah Saya Untuk Mendapatkan Novel MyPI - My Precious Iris

سم الله الرحمن الرحيم

Salam Blogger,

Assalamualaikum

Jeng3...MyPI ! nama diberi dari kesinambungan daripada Novel best seller I LOVE YOU,STUPID.Jadi sebelum membaca MyPI uolls kene membaca dan memahami novel I love You, Stupid ! sebab nanti tak paham pulak.

Ini kisah saya.....

Sebelum memiliki MyPI , 2 buah novel Melur Jelita sudah saya miliki. Awak Suka Saya Tak? (ASST) dan I Love You Stupid (ILUS).Tapi saya tak pernah terlintas untuk membaca.Saya akan simpan sehingga saya yakin untuk membacanya nanti.Sebelum nie saya tak pernah dengar dan tak pernah tahu pun ada penulis Melur Jelita di kalangan penulis novel di Malaysia.

"Akak azie baca lah novel ILUS best tau , sebab saya dah baca berulang kali mesti kak azie suka"~ Fizz 

Saya senyum...."Best ke Fizz , biasa2 jer ker? atau luar biasa?, sebab akak dah beli tapi tak baca-baca lagi sebab tebal sangat".

"Best kak ! kalau fizz kata best ! best lah novel tu.Akak mesti gila !~Fizz

Di rumah....

Novel ILUS dipandang , dipegang , dibelek dan dibaca pulak...haaaa !
Betul ker nie novel kak melur jelita?!Sungguh, perasaan baca ILUS sangat lain dari membaca novel sebelumnya.Saya ambil masa 2 hari untuk menghabiskan nya.Tapi....tak kan mcm nie akhirnya !Saya keciwa tak puas hati! Saya rindukan Firman dengan Iris...semua tentang mereka saya nak tahu jugak.

Saya Like Group FB kak melur jelita ,Ya Allah ! sungguh tak sangka di sini rupanya mereka.Firman dan Iris yang saya rindu.Penuh dengan kasih sayang.
Sekali jer saya comment , sebab terlalu bahagia dengan mereka2 di sana yang bercerita mengenai Firman Iris...Firman Iris ! saya jeles ! time tu pulak mereka hangat memperkatakan tentang novel keluaran terbaru Melur Jelita MyPI di pesta buku Kuala Lumpur.Macam-macam cerita ada !sampai ada yang menangis tak dapat tanda tangan kak melur jelita sendiri.Buku abis ! beratur panjang !datang dari jauh buku abis pulak.Memang syahdu..

Saya yang membaca status mereka lagi lah nak nages , sebab nak jugak tanda tangan kak melur jelita bersama penanda buku berbentuk Cakcibor dan Rama-rama si Iris beserta postcard si Firman.Nak ! Nak !nak sangat...



Saya mesti dapatkan MyPI.Rupa2 nya comment saya di baca oleh Tuan Hussaini Ibrahim dari Kota Kinabalu yang sememangnya pembaca tegar novel kak Melur Jelita.Dan dia memperkenal kan saya dengan Azrien Osaki dari Ampang kuala lumpur yang bertugas di Booth Novel Kak Melur Jelita.Saya bertuah kerana mereka saya dapat juga memiliki MyPI.Terima kasih tak terhingga buat mereka ! saya jadi kelu !kerana saya ahli baru dalam group ILUS nie , tapi ada yang sanggup membantu saya.Terharu !!saya betul-betul menghargai.Dapat jer MyPI saya terus peluk dan kiss2..hahaha ! ada saya kesah!!

p/s-review MyPI coming soon

24 comments:

  1. cane nak sebut PI tu? owh novel, rindu nak baca sampai lebam bijik mata,,huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebut jer PI trah ! aha novel...apa lagi yang azie suke selain novel...novel novel novel...hehehe....trah pun suka baca novel kan...thriller lagi ! dasat lah trah nie...
      jgn sampai lebam trah ! nanti nak baca next novel kan dah susah...hehehe

      Delete
  2. <--- baca novel, 5-10 minit pertama, konfem tidur. lagipun dunia novel, fantasi semata2. lari drp realiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...apa kes baca 5-10 minit tidur !itu namanya memang dah mengantuk ! memang pun dunia novel fantasi semata2..tapi novel melur jelita lain dari yang lain..ianya memang realiti..kita bole jadikan panduan dalam kehidupan seharian ! sebab tu kalau nak membaca mesti dengan mata hati supaya kita lebih menghayati apa penulis tu nak sampaikan..terkesan !

      Delete
  3. wahwahwahhhh....sampai nanges jugak ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik azlyzah ! nak cakap mcm mana ya ! kalau tak baca tak tahu kan...tapi kalau dah baca bukan setakat menagis jer , ketawa terbahak2 pun ada...semua perasaan ada...entah lah ! susah nak luahkan dengan kata2 kene alaminya sendiri...baru bole meroyan bersama saya...hehehe

      Delete
  4. best yer azie? rose selalu nampak dekat bookstore, tapi sebab tebal sgt malas nak beli....mmm...kalau ada yg sampai nangis2 ni, mesti la best yer....sat g pi beli la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya allah ros ! tak tahu nak habaq mcm mana dia punya best ! sekarang awk wajib pi beli ! lepas tu awk akan rasa apa yang azie rasa...memang dasat belasahan novel kak melur jelita nie...azie pun tak sangka sebenarnya...sebab penulis itu sendiri cakap dia tak pandai beromantik2 , atau pun tulis novel..tapi apa yang azie baca du luar jangkaan...memang feeling habis...bukan itu saja...byk pengajaran dan ilmu yang kita dapat sebenarnya...itu yg penting ! hehe

      Delete
  5. wah azie ada kisah tersendiri untuk mendapatkan novel kak melur jelita yer. Kak melur memang berbakat, kagum sangat dengan gaya penulisan dia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...ada puteri tapi x der lah teruk sangat sampai menagis2 nak novel tu , cara azie paling senang kot...tak pun dah rezeki time tu...layan kan jelah !
      aha puteri kak melur memang berbakat ! no wonder lah ada ramai pembaca lelaki yang senyap2 membaca novel beliau ! kekeke

      Delete
  6. Lama tak baca novel sejak bertukar bidak dari penulisan ke management ni. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi Elie ! dah lama tak membaca tak per elie , nanti bila dah serasi dengan management nanti...masa pula dah stabil bole lah start membaca balik kan...bila2 pun x per...hihi

      Delete
  7. assalamualaikum..azei :)

    jln cerita azie dgn MyPI ni pun dah mcm cerita novel..fuhhh dasat.. :)

    patut laa azie begitu teruja dgn novel melur jelita nih...weeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Ayie :D
      hahaha....mana tak tumpah nya kuah kalau tak ke nasi! makan pun sedap...
      nak buat mcm mana kan over keterujaan ! bukan azie jer...ramai lagi di luar sana yang terujer...ahaks

      Delete
  8. u r so lucky, azie ^^

    *ehh, klau novel sy dh publish nanti awk nk baca x? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ! i don't think so Caliph ! mungkin time tu ada extra novel agak nya...jadi udah rezeki nya di situ...wowweeee !

      *what? caliph you have a novel ! awesome...sudah tentu azie baca...sedap ke x sedap ker...baca tetap baca ! siap buat review 3 hari 3 malam lagi...ada bran?hehehe

      Delete
    2. tapi nti klau awk baca pastu meroyan, cmner? sy x tggungjawab tau, hukk...

      Delete
    3. uittt! novel awk kalau baca akan meroyan jugak ker.....lagi lah azie suke ! lalalala...
      awk x yah bertanggungjawap...awk jawap jer soalan bertubi2 dari azie...confirm awk yg meroyan caliph !hehehe

      Delete
  9. Salam.

    Best seller. Lana pergi bookfair baru ni, mmg target nak cuba beli karya melur jelita ni.. habis zie. Habis, tak sempat nak membelinya.

    Lana takmo bli kt kdai buku,hik3, takdek diskaun. Tunggu lgi bookfair, baru rembat.

    Oh my.. i saw that..dkt sidebar..Zehann ur rakhie. Best novel2nya. Lagi2 siri RAAH. huhu, bila dia nak smbg lgi novelnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Lana...
      Habis ! alahai lana...mcm mana nak meroyan sama2 kalau mcm nie....:(

      haaaa...ada lagi ker bookfair ! di mana tu? jgn lambat rembat lana takut abis ! hehehe...semoga lana berjaya membeli nya...sebab ramai lagi dekat luar sana yang tak baca lagi novel melur nie..fuhh! dasat.

      what !ar you sure lana...novel2 nya best ! oh papa...kene beli kesemua novelnya nanti..harap azie berjaya mendapatkannya...sebab mcm susah jer nak cari !

      Delete
    2. Kita meroyan tahun depan la,muahahaha. Lana mmg takkan beli punya, mmg tnggu book fair,hahahaha.

      Ada lagi rsanya, ujung thn ni kot. tpi bukan book fair kat pwtc tu, book fair tmpt lain.

      Kena beli zie novel zehann. Lana beli pun mlalui org tgh, novel dia mmg susah skit nk cari. Best siri RAAH.. :)

      Delete
    3. ouchh ! tahun depan pun tahun depan lah..janji lana baca...

      seriously! best...ouch ! kene ada org tengah eh ! bab2 org tengah lana jgn risau..malu bertanya sesat jalan org kata...ok nanti cari ! muahahahaha...

      Delete
  10. Serius ke best? Banyak kali dah nampak novel ASST & ILUS kat Popular tu tapi tebal sangat takut tak terhabis baca. Hehe. Tapi bila baca entri ni terasa macam nak beli pulak. Hihi. Novel sekarang ada lagi 4 tengah tunggu q untuk dibaca. Ish3~ Bila nak habis ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serious! memang tak rugi kalau beli ! siap bole meroyan lagi tu !cuba awk try aida...kalau ada lagi 4 tu...confirm tinggal punya lah ! sebab awk akan tak sabar nak baca novel ASST dan ILUS plus MYPI...semua nya hebat !muehahaha

      Delete