Friday, April 6, 2012

Diary Hatiku

Salam Blogger ,


  Tanggal 2012 , pada tahun ini dan ketika ini genap lah usia pekerjaan ku yang terkini berusia 5 tahun.Agak lama aku di sini sehingga aku dapat rasakan baru semalam aku mula bekerja dengan file pink di tangan , baju kurung moden hijau , sepit rambut comel terselit di rambut , aku melangkah menuju di Menara Standard Chartered untuk di temu duga.


Perasaan ketika itu hanya Tuhan sahaja yang tahu bertapa aku memerlukan pekerjaan ketika itu , sebaik sahaja melangkah masuk , hati aku berdegup kencang mana lah tahu si temu duga itu menanyakan soalan yang agak sukar untuk di jawap , tapi sangkaan aku meleset , si temu duga itu tersenyum menanti kehadiran ku dengan penuh sabar dan tenang sekali.


"Hai..Azie right?" I remember that I call you yesterday about this interview, please sit down, and don't worry , I on't take long time on this session.


"Ok, actually i'm very nervous for this interview." =)


Setelah 15 minit di interview , dengan anguk-anguk , geling-geling akhirnya aku berjaya. Berbekalan doa dan kecekalan aku pada hari itu , aku akan memulakan pekerjaan itu pada hari esok nya.Wow sungguh faster !! sebab bank nie memang memerlukan pekerja seperti aku...ewahh !!!


<<Play>>


Bermulalah episod suka duka aku disini , pertemuan - perpisahan , percintaan - kebencian , kegembiraan - kesedihan , ketakutan - keberanian , kerajinan - kemalasan , kecerahan - kegelapan , kekurangan - kelebihan , ini lah dunia aku dulu kini dan selamanya.Adakah dunia aku akan berubah atau kekal selamanya.Aku berserah Andai itu Takdirnya...


Namun semua itu adalah kenangan Terindah yang pernah aku miliki , sekarang ia di ragut hanya dengan sehelai kertas putih.


Usaha dan pengorbanan aku di pandang enteng , kepercayaan aku di ragut , ketabahan aku hilang sekelip mata , aku kini leka dengan dunia yang aku cipta sendiri , aku menjadi pendiam , fikiran aku melayang , tiada lagi lawak bodoh yang kedengaran tapi hanya lah Sepi tanpa kata.


Kertas putih...ya kertas putih tu lah yang menyebabkan aku begini.


"Azie tahniah awak akan di pindah kan ke bahagian lain maksudnya ke department lain dan akan membuat kerja lain dari yang sekarang awak buat , adakah awak akan terima cabaran ini."Ganjaran nyer agak lumayan azie , saya berjanji untuk memberikan apa yang awak mahu untuk meningkatkan tahap performance awak nanti , saya nak awak balik dan pikirkan apa yang terbaik untuk diri awak nanti." (boss)


Keadaan ini lah yang membuatkan aku tak boleh tidur , sebab mengikut kabar-kabar angin , mengatakan tak semua orang boleh bawak course nie , sebab ia melibatkan keberanian dan kesungguhan serta tekanan.


Betul lah apa yang kabar-kabar angin itu berkata-kata , kini aku terpaksa melalui nya , melangkah sahaja di dunia baru , air mata tak henti-henti mengalir , kepada siapa lagi aku ingin mengadu , rasa nya dah banyak kali aku menangis pasal keje baru nie , tiada Tuhan yang di sembah melainkan mu ya Allah.


Disisinyalah aku merayu agar di beri kekuatan dan ketenangan ,setiap kali mendirikan solat , air mata ini  dengan sendiri nya mengalir sedikit dan semakin laju sehingga kabur pandangan ku.Tak henti-henti berdoa sehingga aku menjadi tenang.


Kini kehidupan aku semakin berwarna-warni , namun ia nya seketika cuma , aku di duga lagi.


Melangkah sahaja di bilik itu , satu persoalan bermain di minda , adakah perkara yang sama akan berlaku , arghhh !!! aku semakin takut dan keliru.


Rupa-rupanya ia terjadi lagi , air mata yang dulu nya kering kini membasahi pipi , tiada pilihan kedua , pertama hingga akhir usia , hanya DIA (Allah). Aku berlari menuju ke surau. Tak sanggup rasa nya nak menangis di depan kawan-kawan.Malu...


Dalam esakan yang perlahan , aku tenang di situ...menangis dan terus menangis.


Mana tidak nya selama menunggu , susah payah menanti , janji manis yang di taburi telah merentap kehidupan aku. Aku tidak di hargai !!! Bukan senang nak mula kan apa yang telah aku lalui selama nie.
aku kecewa...sangat-sangat kecewa...


Sampai di sini sahaja yang boleh di cerita kan , sebab air mata nie tak berhenti mengalir.


P/s:- sambil menaip sambil menangis..teruk kan...


sekiranya engkau letih melakukan KEBAIKAN
ketahuilah bahawa keletihan itu akan HILANG
dan KEBAIKAN itu akan KEKAL....


azie namico (^_^) \/


      

4 comments:

  1. azieeee...tekanan tempat kerje memang dilalui kebanyakkan org. ayie percaya disebalik kesulitan akan ada kemudahan nya kan?

    setelah lama di tempat lama....azie mula dipercayai untuk melangkah setingkat lagi...anggaplah itu kepercayaan yg mampu azie lakukan...ermmmm

    ayie percaya pd kebolehan azie...sentiasa ingat Allah dan kepada-Nya lah sebaik2 tempat mengadu.

    ReplyDelete
  2. Ermm...terima kasih ayie , azie jadi pendiam sekarang nie , tak tahu nak mula mcm mana dah nie..

    Ayie percaya pd kebolehan azie...!!!klu mcm tu ayie jelah jadi boss azie....settle...hehehe

    Mula tersenyum !!!weeee....

    ReplyDelete
  3. aduhai....azie.

    hati ayie sangat memahami..seakan2 ayie boleh rasa situasi yg azie rasakan saat ini.

    bila azie kata...x tau nk mula mcm mana...?
    ayie rasa..azie telah pun bermula...bermula dgn senyuman...hehe...

    mula dgn senyuman....insya Allah segalanya akan dipermudahkan Allah.

    Azie...kesyiokkk!!! ^__~

    ReplyDelete
  4. Yaker memahami dan bole rasa situasi yang sama...wahhh !!!dasat...

    Hehe...memang tengah tersenyum nie...dalam hati ada taman !!

    yeahh !!! Mulakan dengan senyuman..

    Ayie...weeeehuuuu !!!

    ReplyDelete